Vooraf
1
Voor de eerste wedstrijd:
Aanzetten: Linksboven (groene knop). Druk vervolgens op knop ‘’prog’’ (knop 27, links naast het scherm), soms wordt er gevraagd welke sport druk dan op knop 2.
Is het de eerste wedstrijd van de dag, ga verder met punt 2
Niet de eerste wedstrijd:
2
In het scherm komt nu de vraag oplopend of aflopend. Indien je kiest voor oplopend druk je op knop 0 in kies je voor aflopend druk je op knop 9 (bij de jeugd aflopend, bij de senioren oplopend)
3
In het scherm verschijnt ‘’verstreken speeltijd’’ dan knop 0 ‘’nee’’
4
In het scherm verschijnt een tijd (vaak 55:00), druk dan 2x op knop 0, daarna op knop 1 daarna op knop 23 (V)
Staat er in het scherm 00:10 druk op knop 23 (V)
5
Het scherm geeft spelperiode aan.
Hier stel je het aantal; minuten in dat 1 helft van de wedstrijd duurt:
Dit doe je met de witte knopen 0 tot 9 onder het scherm
Eerst knop 1 en dan knop 5 (witte knoppen) (nu moet er 15:00 in het scherm staan) en dan knop 23 (V)
Eerst knop 2 en dan knop 0 (witte knoppen) (nu moet er 20:00 in het scherm staan) en dan knop 23 (V)
Eerst knop 2 en dan knop 5 (witte knoppen) (nu moet er 25:00 in het scherm staan) en dan knop 23 (V)
Eerst knop 3 en dan knop 0 (witte knoppen) (nu moet er 30:00 in het scherm staan) en dan knop 23 (V)
6
In het scherm verschijnt ‘’time-outs’’, dan knop 23 (V)
7
In het scherm verschijnt ‘’verlening’’, dan knop 23 (V)
8
Druk op toets 18, dan gaat na 10 seconden de toeter af, hierna staat het scorebord klaar voor de start van de wedstrijd
Tijdens de wedstrijd
Als de scheids fluit voor het begin van de wedstrijd knop 18 indrukken om de tijd te starten.
Als de tijd stil moet worden gezet ook weer knop 18 indrukken, om daarna weer verder te gaan (na tijdstop) knop 18 indrukken.
Als V en S scoort druk je op knop 10 (blauwe knop, links onderin)
Als de tegenstander scoort knop 26 (blauwe knop, rechts onderin)
Als je per ongeluk een doelpunt verkeerd hebt gezet of een doelpunt te veel hebt gedaan:
Bij V en S eerst knop 16 (C), deze ingedrukt houden en dan knop 10 (blauwe knop, links onder) indrukken
Bij de tegenstander eerst knop 16 ( C), deze ingedrukt houden en dan knop 26 ( blauwe knop, rechts onderin) indrukken
Als de eerste helft is afgelopen gaat de toeter vanzelf af. Als de toeter is afgelopen druk je op knop 28 (geel/oranje knop rechts naast het scherm) en is het scorebord klaar voor de tweede helft. Om de tweede helft te beginnen als de scheids fluit druk je weer op knop 18.
voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!
Sommige widgets kunnen meerdere malen worden toegevoegd. Bij meermaals toevoegen wordt achter de widgetknop aangegeven hoeveel keer de widget is toegevoegd.